986 Forum - for Porsche Boxster & Cayman Owners

986 Forum - for Porsche Boxster & Cayman Owners (http://986forum.com/forums/)
-   Boxster General Discussions (http://986forum.com/forums/boxster-general-discussions/)
-   -   Big big thx to forum members 4 help with my 3.4 swap (http://986forum.com/forums/boxster-general-discussions/36410-big-big-thx-forum-members-4-help-my-3-4-swap.html)

golonaus 07-19-2012 08:08 AM

Big big thx to forum members 4 help with my 3.4 swap
 
Hi all

I'm about to finish my 3.4 swap finally
Did it over last 4 months or so
It seats on stock mounts(no dropping the engine)
Used stock 996 manifolds too
It fits right in, seriously right in. Lol
All I have left is to reprogram DME and change ignition coils (yep, misfire on 4cylinders due to hairline cracks) and body/interior work
Huge thanks to INSITE and his posts,Jaay's post, Todd ,forum itself and the book(101projects...)
I didn't think I could pull it of( no expierience with cars)


Happy speeding

healthservices 07-19-2012 08:11 AM

good for you! Lets see some pics! :cheers:

golonaus 07-19-2012 08:18 AM

Thx
It's not that pretty yet. Lol
Still waiting for some bodywork from Europe

Mrmaddbrad 07-19-2012 11:40 AM

I'm assuming this is the 3.4L 996 Carrera motor? I wish I had the time/money or I would have done this too :D

Post some videos once you have it all under raps!! :D

Stroked & Blown 07-19-2012 11:43 AM

Can you expand on how you made it fit with the 996 manifolds?

Kenny Boxster 07-19-2012 11:43 AM

Very inspiring. Best of luck to you!

golonaus 07-19-2012 01:04 PM

Quote:

Originally Posted by Stroked & Blown (Post 298240)
Can you expand on how you made it fit with the 996 manifolds?

sure but picture is worth thousand words, right?

That was before I sorted out plumbing
http://forums.pelicanparts.com/uploa...1342728254.jpg

Cayman S cover
http://forums.pelicanparts.com/uploa...1342728201.jpg

golonaus 07-19-2012 01:20 PM

Quote:

Originally Posted by Mrmaddbrad (Post 298239)
I'm assuming this is the 3.4L 996 Carrera motor? I wish I had the time/money or I would have done this too :D

Post some videos once you have it all under raps!! :D

it was very easy on my pocket

99' 986 1500$
99' 3.4 25k 5500$
misc 500$
18" turbo twists with rubber 550$ + 35$ spacer
seats upholstery 800$
lowering springs 140$
struts/shocks 10k on them 220$

still to come ignition coils 240$
front bumper and sideskirts gt3 style (wont tell the price, couse dont want to start unnessesery discussion)

the secret is
You got to take your time with shopping
wait for the deal to happen

happy speeding

tonycarreon 07-19-2012 03:44 PM

Quote:

Originally Posted by golonaus (Post 298204)
no expierience with cars

and you said to yourself, "i think i'll start with an engine transplant"

where's the "big brass ones" emoticon when you need it. congrats.

golonaus 07-19-2012 08:52 PM

[QUOTE=tonycarreon;298269]and you said to yourself, "i think i'll start with an engine transplant"

I sad
Hey I need engine, why not 3.4
Then I called around to get some quotes

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Ok
I have no choice
Itll be good adventure



I had so much fun
Still do;)

BruceH 07-19-2012 09:32 PM

Very impressive! Can't wait to see the finished product.

wadestone13 07-19-2012 11:25 PM

great!:cheers:

Squozen 07-20-2012 05:15 PM

Well done, wish I had the stones and the wallet for an adventure like this. :)

thstone 07-20-2012 08:42 PM

You 'da man! Very impressive! :cheers:

golonaus 07-20-2012 09:00 PM

Thanks You guys
It's not that hard
You just got to take your time
I still have to wrap up bunch of stuff
There is a reason why My car didn't cost much ,lol
Bunch of small stuff tho

Happy speeding

loudes13 07-24-2012 10:27 AM

Quote:

Originally Posted by golonaus (Post 298446)
Thanks You guys
It's not that hard
You just got to take your time
I still have to wrap up bunch of stuff
There is a reason why My car didn't cost much ,lol
Bunch of small stuff tho

Happy speeding




So do you live in the Chicago area? I'd love to see it when you finish!

jaykay 07-24-2012 11:21 AM

Quote:

Originally Posted by golonaus (Post 298252)
sure but picture is worth thousand words, right?

That was before I sorted out plumbing
http://forums.pelicanparts.com/uploa...1342728254.jpg

Cayman S cover
http://forums.pelicanparts.com/uploa...1342728201.jpg

Nice...what are you doing for sound insulation on the cover......it will sound like a race in the cockpit for sure!

golonaus 07-24-2012 03:02 PM

Quote:

Originally Posted by loudes13 (Post 298765)
So do you live in the Chicago area? I'd love to see it when you finish!

Yes sir
Ravenswood Chicago
Ill be shortly on the road , so we can meet up somewhere
I'll keep you posted
:cheers:

golonaus 07-24-2012 03:04 PM

Quote:

Originally Posted by jaykay (Post 298769)
Nice...what are you doing for sound insulation on the cover......it will sound like a race in the cockpit for sure!

For now just old carpet cover
It's not a perfect fit tho
Got to finish some more important stuff first

Stroked & Blown 07-24-2012 03:10 PM

Can you close the top properly with the Cayman S cover on?

Your rear window will probably melt if you don't get some insulation between it and the cover.


All times are GMT -8. The time now is 08:14 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Copyright 2018 Pelican Parts, LLC - Posts may be archived for display on the Pelican Parts Website